„Minden az elképzeléseim szerint haladt, a végén mégsem kötött az ügyfél. Nem tudom, hol mehetett félre a dolog.”
Ez a fajta tanácstalanság azért okoz szörnyű érzést, mert tehetetlenséget szül. Rendkívül sok értékesítő és tanácsadó küzd meg a frusztrációval, hogy elméletben mindent jól tesz, az eredmények mégsem jönnek – sőt, a megértés sem, hogy mindez miért történt? A döntés miértje rejtve marad a folyamatban, ahol valamikor történt valami. Jó hír, hogy ami először érthetetlennek tűnik, az megfelelő taktikával először észlelhetővé, majd láthatóvá tehető. Innentől pedig már „szemünk lesz” a bonyodalmak feltérképezésére.
Ezt a modult azoknak ajánlom, akik értékesítői/tanácsadói munkájuk miatt törekednek mások jobb megértésére és a verbális (szövegi) tartalom mellett szívesen dolgoznak a fellépésük mások viselkedéséhez való igazításával. A program a DISC-módszertan alapjaira épül, így a közös munka során eltérő viselkedési stílusok lehetséges reakcióit és az azokra adható válaszokat célozzuk meg.
A folyamat részeként gyakorlati megközelítéssel vizsgáljuk:
- Saját színeid képviseletében
- Személyes branding DISC alapon
- Egyetérteni vagy megérteni?
- A piros viselkedés
- A sárga viselkedés
- A zöld viselkedés
- A kék viselkedés
- A tökéletes nem létezik
- Tanácsadói termékek – eltérő színek perspektívájából
- Színes érvelés
- Testbeszéd és kimond(hat)atlan reakciók
- Hass, alkalmazkodj, gyarapíts
- Hogy érd el, hogy kiakadjon?
- A figyelem megragadása – és megtartása
- Mindenki ugyanazt érzi?
- Mozdulj el mások felé
- Szimpátia színalapon
- Win-win (ki mivel nyer?)
- Döntésre késztetve
- Optimista torzítások
- Színes elutasítás
- Félelem és meggyőzés
- Száraz téma, élvezetes terítéken